medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carolina Trivino - WaarBenJij.nu medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carolina Trivino - WaarBenJij.nu

medellin

Blijf op de hoogte en volg Carolina

09 Februari 2013 | Colombia, Medellín

hallo allemaal.
woensdag was mijn eerste dag van vrijheid, gelukkig had miquel de gids van vorig jaar tijd voor mij om af te spreken. super!
was een super leuke gezellige en hele nuttige dag, ik genoot van mij vrijheid en dat ik gewoon lekker buiten kon rond lopen en lachen met miquel.
ik heb alles verteld over de situatie waarin ik zat, en hij over wat mijn zus de vorige dag aan de telefoon had verteld. en zo waren we eruit gekomen dat ik daar zo snel mogelijk weg moest, omdat de sfeer er niet was, ik alleen maar overdag opgesloten in huis zat, en ik mij niet goed kon mengen met hun leven en cultuur. vooral de cultuur viel mij zo tegen: zo veel boosheid en agressie en zoveel achter elkaars rug praten nog meer dan in nederland hahaha!!!!dingen niet recht voor zn raap kunnen zeggen.. ik werd er niet goed van. en het contact tussen mij en mijn moeder was er helemaal eigenlijk niet. dichter bij het leven van de Colombianen kan je niet komen, maar of ik daar nou zo blij mee was, op dit moment niet. misschien is het de taal die mij belemmerde maar ook de cultuur.
het is jammer dat het op dit moment niet werkt voor mij, maar ook de echte waarheid: het besef dat ik zo had moeten leven als ik niet was afgestaan stuit mij tegen de borst. het idee dat ik daar zo opgevoed was zoals hun hun kinderen opvoeden pfff.. wat ben ik dan blestt met dit leven en dat ik gelukkig anders weet.
maargoed ik ging een plan de compagne maken, en zo gezegd zo gedaan! ik met miquel een plan smeden. huppaaaa... vlucht geboekt naar medellin. zonder eigenlijk nog maar te weten of er plek voor mij was op school. super zenuachtig natuurlijk want nu sta ik er helemaal alleen voor.
vandaag gevlogen, aangekomen een bus gepakt naar het centrum medellin en daar een taxi naar het hotel dat ik gister helemaal zelf heb geboekt. :)
aangekomen... tjaaa daar zit je dan in je kamer in de stad van de eeuwige lente... dikke vette stortbuien en onweerrr.. hahaha
ik ff een boodschap gedaan. en snel weer naar binnen.
ik heb veel gezien en ik denk dat ik niet echt tijd had daar om na te denken, en dat heb ik hier wel. soms ben ik toch een beetje bang zo alleen ver van nederland. hoop dat ik snel contacten hier kan leggen want mijn alleen zijn ben ik een beetje zat.
maarjaa maandag begin ik dus met school spaans...
en donderdag is er een kamer voor mij bij een familie in huis waar meer studenten schijnen te zitten. dus afwachten maarrr!!!
ik probeer mijn positiviteit te behouden.. maar soms wel moeilijk als je zo alles met jezelf moet delen.
nou ik denk genoeg voor vandaag weer.
tot het volgende bericht. ene.. superr thnx voor jullie reactiess die doen mij goed!!!!!!!!!!!!
en heb trouwens een nummer waar ik op bereikbaar ben via een code die je op internet kan opzoeken goedkoop bellen naar buitenland. kan je mij bellen als je wil.
3102971646

saludosss
carolinaa

  • 09 Februari 2013 - 06:13

    Shiney:

    Heey mami

    Ik ben blij voor je dat je toch een beetje een planning voor jezelf kan maken.
    Zorg goed voor jezelf!
    En liefie ♡ ook al ben je alleen je bent elke dag in mijn gedachten. ..
    Ik bel je van het weekend wel even op. .
    Wil je stem horen
    One love ♡

  • 09 Februari 2013 - 06:32

    Matt Y Lucy:

    Heey Caro!

    Leuk die updates, volhouden dat! We vinden t beide super dat je toch je biezen hebt gepakt als t niet is wat je ervan verwachtte! In je eentje is idd niet altijd even chill, maar daar komt echt wel verandering in als je daarvoor openstaat en de vrijheid is een boel waard toch? Blijf die Lonely Planet gebruiken, staan regelmatig echt leuke tips in, maar vergeet ook niet af en toe je mee te laten sleuren in hetgeen er daadwerkelijk gebeurd en daarvan te genieten! Op vakantie is t bijvoorbeeld ook altijd heerlijk om op een terrasje te zitten en alleen maar te kijken naar de mensen die voorbij komen;)

    Hoop op een continue stroom van dit soort updates!

    Gr. Matt & Luus

    Ps. Wij zijn aangekomen, hebben al een paar dagen in Auckland naar een app gezocht en hebben net een vulkaan beklommen! Hoezo vrijheid?! ;)

  • 09 Februari 2013 - 10:09

    Mafa:

    Hallo babe,

    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het super stoer vind

  • 09 Februari 2013 - 10:20

    Mafa:

    Hallo babe,

    Ten eerste wil ik zeggen dat ik het super stoer van jou vind dat je deze avontuur aangaat,het bewijs dat je een sterk persoon bent en precies weet wat je wil en kan en je kan heeel veel, vertrouw daarop,dat doe ik ook.
    Ik ben blij dat je uit die nare omgeving bent en nu kan focussen op jou.

    Hoe zit het met het eten daar,sta je achter het fornuis een lekkere bruine bonen te maken(bewaar een hapje voor mij)
    Je bent daar misschien alleen maar in gedachten zijn wij allemaal bij je!!!!!!!!

    Luv ya en ben trots op je!!!!!!

  • 09 Februari 2013 - 12:34

    Heleen :

    Hoi Caro, Heel goed van je dat je je eigen plan gaat trekken als het tegenvalt bij je familie. Ik ben trots op je. Hopelijk maak je op je nieuwe school snel vrienden, waar je het wel gezellig mee hebt. Overal zijn leuke mensen dus dat moet gaan lukken. Ik kan me wel voorstellen dat je je regelmatig eenzaam voelt, maar daar komt vast gauw verandering in, want jij bent wel in staat om vrienden te maken. Nou meid, ik vind het heel leuk je verhalen te lezen, dus ga zo door. En als het af en toe tegenzit laat je niet ontmoedigen want zoals een duitse spreuk luidt: Immer wenn du denkst es geht nicht mehr, kommt von irgendwo ein Lichtlein her. Dus als je denkt dat het niet meer gaat komt ergens vandaan een lichtstraal, die je weer de weg wijst.
    Lieve groeten!

  • 09 Februari 2013 - 14:19

    Bettie:

    Dag Carolina, wat vind ik jou stoer zeg dat je dit bent gaan doen, ik wens je een hele goede tijd en succes met Spaans leren, ik weet zeker dat jij je draai daar gaat vinden, je hebt doorzettingsvermogen dat heb je al bewezen de afgelopen tijd, veel plezier, groet Bettie

  • 09 Februari 2013 - 18:36

    Ca:

    Dag lieve ca! Wat fijn dat je Miguel hebt ontmoet, even een dag lachen en gezelligheid. Was zeker leuk om hem weer te zien!! Ik ben blij da je de knoop hebt doorgehakt, en samen met hem een plan hebt gemaakt. Hoop dat de cursus Spaans je ook de gelegenheid geeft om wat meer met andere mensen in contact te komen. En dat het dan allemaal echt een beetje "gaat beginnen" . Ben trots op je, na een wat moeizame start gaat dit geweldig worden ;) jij kan dit xxxxx

  • 09 Februari 2013 - 21:19

    Janneke:

    HoiHoi,
    Wat leuk om op deze manier te lezen wat je bezig houdt! En wat goed dat je al zo snel begint met je Spaanse les! Misschien dat de thuissituatie daar ook wel mee te maken heeft, maar je laat je koppie tenminste niet hangen en gaat gewoon verder met wat jij wilt bereiken met deze reis. Ik hoop dat je het in ieder geval hartstikke leuk krijgt bij je Spaanse les en dat je snel contact legt met je medestudenten! Houd ons vooral verder op de hoogte van al je belevenissen daar!
    Heel veel liefs uit het koude, witte (hier geen onweer, maar sneeuwbuien) Nederland xx

  • 09 Februari 2013 - 22:51

    Uithoorn:

    Hai Caro

    Goed dat je snel actie nam en je eigen plan maakt. Jammer natuurlijk dat het met je familie zo moeilijk ging,maar probeer er het beste van te maken. Hopelijk maakt je in Medellin snel nieuwe vrienden. Ook goed dat je Spaans gaat leren want dan wordt alles makkelijker weet ik uit eigen ervaring in Mexico.
    Cuidate!
    Mark,patrica en boys

  • 10 Februari 2013 - 20:11

    Rik:

    Hey sister,

    Wat een avontuur weer zeg. Je wordt flink getest, je kan alles wat je kan inzetten :-). Superknap dat je het zo kan oppakken en je eigen weg aan het zoeken bent.
    Heel veel succes verder! Ik ben al weer benieuwd naar het volgende verslag.

    Ik ben net weer terug van een weekje Rusland, het scheelt veel en is ook leuk, als je de taal kan spreken van het land waar je bent. Heel veel plezier daarmee!

    Zet hem op!

    Grtz Rik

  • 13 Februari 2013 - 00:04

    Els Fysio:

    Bijzonder om je verhalen te lezen ! Ik ben en blijf trots op je ! Het gaat je lukken , écht ! Groetjes, Els.

  • 16 Februari 2013 - 23:32

    Jessica:

    Hey Chick,

    Je bezit de kracht in jou om dit avontuur aan te gaan. Wij geloven in jou en hebben er alle vertrouwen in! We spreken elkaar snel weer op de comp mop!!

    Heeeele dikke knuffels van ons!!!
    xxxx
    Jes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2013

terug in Nederland

27 Februari 2013

plannen zijn gewijzigd

21 Februari 2013

zware tijden

09 Februari 2013

medellin

04 Februari 2013

Aangekomen
Carolina

op avontuur...!

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 9436

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: