zware tijden - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carolina Trivino - WaarBenJij.nu zware tijden - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Carolina Trivino - WaarBenJij.nu

zware tijden

Blijf op de hoogte en volg Carolina

21 Februari 2013 | Colombia, Medellín

hola allemaal..
ja vorige week donderdag had ik dan een kamer bij de familie, want dat zou leuk zijn volgens mijn contact persoon hier.
word ik mij toch ik een vieze gevaarlijke buurt gedumpt met geen buitenlandse studenten... nee gewoon lokals, dus wat in nederland studenten huizen zijn.. was dit zoiets. smerige studenten bahhh bahhh...!!! nou jullie horen het al dat was het dus zeker niet en begon mij steeds ongelukkiger te voelen. tranen met tuiten vaak op skype met mijn moeder. en op het punt gestaan gewoon een ticket naar huis te boeken!! veel negatieve gedachtes dat ik niets meer met de familie hier in Colombia te maken wil hebben, en waarom ik dan ook eigenlijk nog op school zit om spaans te leren. en dat ik liever mijn geld uitgeef aan een leuke vakantie samen met iemand leuk dan nog 1 dag langer in mijn eenzaamheid te zitten. nou dat klinkt dramatisch maar dat is het ook wel. en dat moet mij moeder mij maar elke keer weer aanhoren... AAAHHH).jaa maar zo is het wel. de school daarintegen is wel leuk, moeilijk en lang, maar wel goed. hele leuke lessen en een super leuke juf. die mij helpt om contacten op te doen. zo heeft ze mij voorgesteld bij een kindertehuis in medellin waar ik als het goed is vrijwilligers werk kan doen. ik wacht nog op een telefoontje. ik was daar dus wezen kijken van de week, en wat een schatjessss ja dat deed wel wat met mij, om te weten dat zij ook zijn afgestaan en zij voorlopig niet in zo een warm gezin komen, de regels hier zijn behoorlijk streng met betrekking op adoptie. dus weinig worden er maar geadopteerd. dus dat is wel verdrietig. dus ja ik hoop dat ik daar iets kan betekenen. beetje liefde geven.
nja en na die kinderen te hebben gezien was een positieve dag voor mij waardoor ik besloot naar een andere woonruimte te gaan kijken. in een betere wijk, dichter bij school. vandaag gekeken, en net verhuist hahaha na school gekeken, en zit er nu al in. :D de jongen die dit huis verhuurd kwam mij halen van school en liet mij een beetje de wijk en het huis zien. het voelt beter ziet er beter uit en leuke restaurantjes op de hoek. een echte gentleman hebben we wat gedronken en vroeg hij wat ik wilde, en ik zei ja intrekken en dat was geen probleem. en dus zit ik nu in mijn nieuwe kamer. met een iets betere matras.. owja over matras gesproken dat bed in dat vorige huis.... niet normaaaaalll hoe hard. ik kon er echt niet op liggen, dus gelijk de volgende dag naar home center gegaan: LUCHTBED gekocht. niet dat de pijn uit mijn lichaam is nu maar kon toch wel iets beter liggen..!!! ik heb een nummer gekregen van een fysio hier dus die ga ik morgen even bellen om een afspraak te maken. hoop dat dat een beetje goed uitpakt want de pijn in mijn lichaam pfff schouders!!!rug!!!nek!!!knieén!!!pfff niet normaaalll ELSSS HELP...hahahaha kom ff hier heen:D
en verder ben ik heel blij dat ik elke dag met mijn familie kan praten via skype en met clairtje!!!! die overigens geslaagd is voor dr rijbewijs!!!!YESSS
ik ga nog weer verder met de spaanste lessen volgende week nog een keer 2 weken intensief. maar nu in groep 3 ben gepromoveerd yesss
nou ik denk dat dat het wel weer was. ik heb dus zware tijden in mijn hoofd van het alleen zijn. maar de jongen van dit huis die gaat zo nog ff wandelen met mij hier in de buurt om nog meer te laten zien. dus hij is oke en hoop dat er dan nu een tijd aan komt waar ik het naar mijn zin ga hebben.
zo niet dan kom ik terug hooorrrrr!!!!!:D
tot de volgende keer maar weer.
saludos !!!

  • 21 Februari 2013 - 23:30

    Jessica:

    Hey Schat! Dat klinkt in ieder geval al wel weer iets beter!! Hopelijk dat je hier nu wél een leuke tijd gaat krijgen, want dat verdien je hoor!! Succes daar! xxxx

  • 21 Februari 2013 - 23:34

    Rik De Lange:

    Hey sis,

    Jeetje wat een situatie weer! Superknap hoe je erin staat en hoe je het regelt! Mooi om te lezen hoe je alle kanten (eigen situatie/gevoelens/cultuurverschillen) belicht.
    Ik ga proberen je binnenkort (snel) aan de lijn te krijgen.

    Succes en veel plezier verder!

    Groetjes Rik

  • 22 Februari 2013 - 01:08

    Mam:

    He mop, ja ik hoor het natuurlijk elke dag uit de eerste hand maar nu toch ook weer even na te lezen.
    Ik zei het al....respect voor je kracht ! Valt niet altijd mee maar kijk eens hoe je toch steeds je weg zoekt.
    Knappe en dappere dodo !
    Veel plezier in de nieuwe buurt en met de salsa morgen. Brasa van mam

  • 22 Februari 2013 - 06:45

    Shiney:

    heeey me liefste <3

    ik vind het niet leuk om al die nare dingen te horen aangezien je beter verdient chick!
    wel super dat je nu die boy ontmoet hebt en beter terecht ben...
    en ? hoe is het met je spaans lukt dat al meer nu je die lessen volgt ?
    vorige x was ik niet meer online gekomen het spijt me daarvoor...
    (heb namelijk een val meegemaakt met bloedverlies...) vruchtje is nog aanwezig maar het is en blijf afwachten.
    (komt vast goed caro you know me im strong...)
    weet dat ik je super veel mis..en hoop dat je eigenlijk snel terug bent want na al je verhalen gelezen te hebben zie ik niet veel positief..
    je weet ik ben altijd eerlijk met je geweest!!!
    wat betreft die weesjes daar dat vind ik echt verwarmend van je aangezien je die situatie zelf hebt meegemaakt.. echt top van je girl!
    ook hoe sterk je blijft na alles... het is een mooie maar ook moeilijke ervaring om mee te maken. en nog steeds ben je daar..(heb het altijd geweten dat jij ook een sterke meid bent moppie!)
    ik hoop dat je verder toch een beetje kan genieten nu meid..want ik wil wel dat je happy bent en niet said...
    miss you honey! en take care
    love you so much ik bel je snel weer daar okay!

    kiss kiss tam xoxo

  • 22 Februari 2013 - 10:14

    Erna:

    Hey Carolina,
    Het duurde even voor ik dit systeem door had, ik heb wel via de mail gereageerd en hoop dat het aangekomen is. ik vind het erg leuk om je ervaringen te lezen, maar jeetje het is wel heftig zeg.
    Wat goed dat je zo.n doorzetter bent. En bijzonder dat je met dat kinderhuis in aanraking gekomen bent . Kan je daar als vrijwilliger aan de gang?
    Hoop dat je nu in een betere woonsituatie bent en je een beetje je plekje kan maken.
    Dikke kus, ik ben apetrots op je .Erna

  • 22 Februari 2013 - 10:50

    Sven:

    Lieve Caro,

    Ik vind het knap zoals je je hier doorheen slaat. Gewoon het initiatief nemen en je eigen plan trekken. Je komt van deze trip zoveel sterker terug!
    En natuurlijk is het zo dat als je je zo opstelt dat er dan altijd mensen zijn (zoals die Spaanse juf en die jongen) die je dan gaan helpen.
    Ik ben vol bewondering voor je kracht. Die is dan toch maar helemaal van jou zelf!
    We (Heleen en ik) gaan je vanaf dit weekend iets meer op afstand volgen (we vliegen zelf de andere kant van de wereld op) maar we zullen je blijven volgen, is het niet online dan via je ouders en in ons hart.

    Sven

  • 22 Februari 2013 - 11:12

    Selma:

    Ha Caartje.

    Ik vind net super knap hoe jij de zaken daar aanpakt en regelt voor je zelf. De gevoelens die je omschrijft, kan ik goed begrijpen daarentegen bewonder ik des te meer je doorzettingsvermogen.
    Hopelijk heb je snel een eigen plekje gevonden en kan je de dingen oppakken die je graag doet. Werken in een kindertehuis, klinkt erg goed.

    Zoals Rik ook al schreef, we proberen je snel even te spreken.

    Liefs Selma

  • 22 Februari 2013 - 11:24

    Bettie:

    Dag Carolina,

    dat valt allemaal niet mee zeg, gelukkig gaat het nu iets beter begrijp ik, lijkt mij idd. moeilijk maar ook mooi om die kindjes te zien en en te helpen, zal wel veel met je doen.
    Ik hoop dat het elke dag een beetje beter voor je wordt, ik bewonder je doorzettingsvermogen, sterkte en veel succes, hartelijk groet, Bettie

  • 22 Februari 2013 - 17:03

    Désirée:

    Hola Carolina,
    Nou, zo te lezen heb je het niet gemakkelijk daar. Maar wat goed van je dat je alles zo energiek oppakt en stappen zet om het prettiger te hebben. Een grote pluim voor jou!
    Je komt de juiste mensen toch maar weer steeds op het juiste moment tegen.
    Goed dat je nu een prettiger plekje voor jezelf hebt, is toch heel belangrijk tenslotte. En fijn dat je aardige mensen om je heen hebt. En super dat je in het kindertehuis aan de slag gaat!
    We zijn heel trots op onze nicht dat die dat allemaal voor elkaar bokst!!!
    Veel groeten uit een koud Nederland, ook van Gerrie,
    Désirée

  • 22 Februari 2013 - 19:04

    Koen:

    He Sis,

    Zware tijden schrijf je... Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar de manier waarop je er mee omgaat en het weet te benaderen is echt bewonderenswaardig! Super knap hoe je door de problemen weet om te draaien naar een uitdaging. Het vrijwilligerswerk lijkt me ontzettend goed voor je, zal je zeker doen opbloeien! Ik probeer je volgende week even te skypen! In je huis gaat het overigens helemaal goed. Ik heb nu een heel leuk kofiie barretje ontdekt en de sportschool wordt nog steeds bijna dagelijks bezocht.

    Succes met je nieuwe uitdagingen en spreek je snel weer.

    Liefs, Koen

  • 22 Februari 2013 - 22:23

    Ca:

    Caaaaa o wat lief dat je me noemt in je bericht ha ha lief dat zo blij bent dat ik me rijbewijs !!! Net 10x uitgevallen voor een stoplicht dus zo blij ben ik d'r zelf
    Niet meer mee.... Maar wat jij zei blijven oefenen elke dag dus zal t opvolgen. Goed dat je de beslissing hebt genomen om weg te gaan en dat je ook al voel je je soms nog al ongelukkig je toch zulke dingen regelt voor jezelf wil echt wat zeggen dear je bent een topper!! Kiki's je
    Heel erg maar hoop dat er hier betere tijden aan zullen breken. Trots op je hoop dat de fysio helpt daar.... En je bed nu beter is Skype je morgen weer xxxx

  • 23 Februari 2013 - 03:13

    Heleen:

    Hoi Caro,
    Wat goed van je dat je weg bent gegaan uit dat andere huis. Het was duidelijk dat je dar niet gelukkig werd. Ook fijn dat je juf je helpt bij het opdoen van nieuwe contacten. Je zult zien dat dat vrijwilligerswerk in dat kindertehuis een schot in de roos is, want als je anderen blij maakt word je zelf ook blij. Nou meid ik vind het dapper dat je het niet hebt opgegeven en toch naar mogelijkheden hebt gezocht om door te gaan. Als nou de fysio ook nog aanslaat dan ga je je ook weer beter voelen. Succes met al je inspanningen. Uiteindelijk zul je daar de vruchten van plukken. Liefs, Heleen

  • 24 Februari 2013 - 14:43

    Evelyn:

    Caro,

    Ik ben zo trots op je! Super knap hoe je gewoon doorzet ondanks al die tegenvallers! Dat is het moeilijkste wat er is, maar je doet het gewoon! Ik leef met je mee en hoop dat je nu eindelijk echt wat leuke mensen gaat ontmoeten (zoals die jongen?) waar je een leuke tijd mee kunt beleven! Want dan wordt het leuk!

    Super om te horen dat je gewoon weer de eigen situatie in de hand hebt genomen en bent verhuisd!! Een leuke buurt doet al veel! En goed om te horen dat je Spaans zoveel beter gaat! En dat je misschien vrijwilligerswerk in het kindertehuis kunt doen!!

    Chick probeer te genieten van de leuke dingen en succes met het doorbijten nog even!

    Kus, Evelyn

  • 24 Februari 2013 - 20:02

    Patricia:

    Lieve Carolina,
    Wat een verhaal. Naast je vrijwilligers werk kan je volgens mij ook een boek gaan schrijven met al je belevenissen!!! Het wordt niet alleen een zoektocht naar je oorprong, maar ook naar jezelf en je krachten. In zo'n reis kan je niet alles van tevoren weten of plannen, maar wat heb je het goed aangepakt!
    Pensamos en tí y te enviamos mucho cariño, también de parte de los niños.
    Muchos saludos, Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2013

terug in Nederland

27 Februari 2013

plannen zijn gewijzigd

21 Februari 2013

zware tijden

09 Februari 2013

medellin

04 Februari 2013

Aangekomen
Carolina

op avontuur...!

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 9437

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: